Echipajul complexului B este ca echipa de vitamine a supereroilor . Si, desi vitamina B5 (acid pantotenic) nu are prea multa hype, acest micronutrient solubil in apa este inca esential pentru o sanatate buna.

Impreuna cu celelalte vitamine B, vitamina B5 va ajuta corpul sa produca globule rosii si sa va transforme urmatoarea masa in energie atat de necesara.

Vestea buna este ca vitamina B5 este prezenta in practic * toate * alimentele, astfel incat deficienta este foarte rara. Dar asta nu inseamna ca nu merita o recenzie!

Vitamina B5: la ce serveste si de ce am nevoie de ea?

Vitamina B5 este doar una dintre cele * opt * vitamine B esentiale . Impreuna, va mentin in functiune pe toti cilindrii.

Iata cum ajuta B5:

produce si descompune grasimile pentru energie

favorizeaza formarea de celule rosii din sange

sustine parul , pielea si unghiile sanatoase

iti hraneste ficatul

sintetizeaza colesterolul

iti mentine sistemul nervos sanatos

Fara o doza sanatoasa de vitamine B, te-ai lupta cu energia zilnica , reconstruind tesutul deteriorat, intarind muschii si mentinand toate organele in functiune.

Muscaturi B5: Ce alimente sunt surse bune ale acestei vitamine?

Deci, care este cel mai bun loc pentru a obtine un stimul natural al vitaminei B5?

Carne bogata in vitamina B5

vita

pui

somon

homar

crustacee

carne de organ (salut, pate de ficat !)

Legume bogate in vitamina B5

ciuperci (in special shiitake!)

brocoli

avocado

cartofi dulci

linte

Mazare despicata

Alte alimente ambalate cu vitamina B5

paine integrala si cereale

oua

tot laptele

iaurt

seminte de floarea soarelui

Procesarea coenzimei A. Aceasta este poate cea mai mare realizare a lui B5. Vitamina B5 ajuta la fabricarea coenzimei A, care va transforma mesele in acizi grasi si colesterol (genul bun!). Coenzima A va ajuta, de asemenea, sa filtrati ficatul de medicamente si toxine, ceea ce este destul de important pentru sanatatea dumneavoastra generala.

Optimizarea digestiei. Ce rost are sa scapi de vitamine si suplimente daca corpul tau nu face o treaba buna absorbindu-le? Unul dintre rolurile lui B5 este de a va ajuta corpul sa digere lucrurile – inclusiv alte vitamine .

Intr-un studiu pe animale , gastele care au ingerat vitamina B5 au crescut mai repede si au fost mai bune la digerarea si transformarea grasimilor in energie. (Luati aceasta legatura cu o galeata de sare deoarece, stiti, nu sunteti o gasca.)

Piele plumpa. Mai multe studii mai vechi sugereaza ca B5 va poate hidrata pielea uscata, iritata sau inflamata . TBH, avem nevoie de mai multe cercetari pentru a intelege ce face pentru piele – si cat este nevoie – dar rezultatele sunt promitatoare.

Gestionarea colesterolului. Cercetarile preliminare sugereaza ca administrarea vitaminei B5 ar putea ajuta la reducerea nivelului de colesterol nesanatos .

Memento prietenos: discutati cu medicul dumneavoastra inainte de a suplimenta, mai ales daca aveti subiecti de sanatate.

Vitamina B5 este esentiala. Functioneaza impreuna cu alte vitamine pentru a va mentine corpul sanatos. Dar, din moment ce probabil nu esti deficitar, consumul mai probabil nu te va face sa te simti diferit.

Rezultatele unui studiu din 2014 au fost promitatoare: 41 de persoane cu acnee usoara sau moderata au luat suplimente de vitamina B5 timp de 8 saptamani. La sfarsitul procesului, participantii au raportat semnificativ mai putine zit .

Aceasta este o veste minunata, dar avem nevoie de mai multe dovezi pentru a demonstra ca vitamina B5 a declansat cu adevarat vindecarea.

Pentru probe de par

Multe creme pentru piele si produse pentru par contin dexpantenol, o substanta chimica fabricata din vitamina B5. Asta pentru ca are reputatia de a imbunatati textura parului si a pielii.

Un singur studiu mai vechi (inapoi in 2011) a constatat ca aplicarea pantenolului, o forma de vitamina B5, pe scalp ar putea preveni subtierea parului.

De cata vitamina B5 am nevoie?

Aportul zilnic adecvat (AI) pentru vitamina B5 este:

Varsta de 6 luni sau mai mica      1,7 miligrame (mg)

Varsta de la 7 luni la 1 an               1,8 mg

Varsta 1-3            2 mg

Varsta 4-8            3 mg

Varsta 9-13         4 mg

Varsta de 14 ani si peste               5 mg

Daca sunteti gravida, tineti 6 miligrame pe zi, apoi pana la 7 miligrame pe zi cand alaptati .

Potrivit Institutelor Nationale de Sanatate , nu s-au raportat supradoze de acid pantotenic (vitamina B5), deci nu exista o limita superioara universala (UL).

Ar trebui sa iau un supliment de vitamina B5?

Oamenii iau suplimente B5 din multe, multe motive. Unii sustin ca ajuta artrita. Altii pun pastile B5 pentru o piele si unghii mai sanatoase. Dar, nu exista prea multe dovezi ca ingerarea mai multa va rezolva orice problema de sanatate, deoarece probabil ca deja primiti suficient din mancarea dvs.!

Dar daca banuiti ca aveti un deficit de vitamine sau minerale, discutati cu siguranta cu medicul dumneavoastra. Iti place mai mult sa fii scazut in fier sau zinc decat B5   … dar merita verificat!

Unii oameni * ar putea * beneficia de a lua un supliment de complex B , dar sunt mai susceptibili de a avea deficiente in una dintre celelalte vitamine B. Aceasta include:

gravide

persoanele care alapteaza

varstnici

oameni care mananca strict pe baza de plante

O singura afectiune cunoscuta va prezinta un risc ridicat de deficit de B5: mutatia neurodegenerarii 2 asociate cu pantotenat kinaza (cunoscuta anterior sub numele de sindrom Hallervorden-Spatz).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here