5 beneficii ale cafelei inainte de antrenament

Studiile arata ca putina cofeina poate da un antrenament un impuls. Iata cum functioneaza.

1. Imbunatateste viteza

Alergatorii olimpici , inotatorii si ciclistii ar putea avea nevoie doar de o crestere de 1% a vitezei lor medii pentru a-si afecta clasamentul in metal.

Ar putea cofeina sa schimbe pozitia pe podium? Poate. Intr-o analiza din 2017 a mai multor studii, oamenii de stiinta au descoperit ca cofeina imbunatateste semnificativ viteza in antrenamentele care dureaza 45 de secunde pana la 8 minute.

Totusi, nu trebuie sa fii olimpic pentru a profita de beneficii. Daca doriti sa va bateti propriul PR , cofeina ar putea ajuta.

Potrivit unui studiu din 2020 , suplimentele cu cofeina au, de asemenea, un impact major asupra vitezei pentru exercitiile de rezistenta (ganditi -va la flotari , sedinte sau genuflexiuni ).

In timp ce suplimentele cu cofeina nu sunt exact acelasi lucru cu consumul de cafea, ele au efecte similare asupra corpului dumneavoastra.

Deci, daca doriti sa va bateti exercitiile de antrenament de forta mai repede decat de obicei, va recomandam sa adaugati un pic de lapte la rutina.

2. Iti mareste puterea

S-ar putea sa doriti sa savurati niste espresso inainte de a ridica greutati sau de a trage niste cercuri.

O revizuire din 2018 sugereaza ca consumul de cofeina poate sustine forta musculara maxima, puterea superioara a corpului si a muschilor. Potrivit cercetatorilor, cofeina a imbunatatit inaltimea verticala a sariturilor sportivilor si a sporit performanta elevatorilor.

Deoarece majoritatea acestor studii au fost efectuate pe barbati, autorii au mentionat ca ar putea fi necesare mai multe cercetari pentru a intelege modul in care cofeina afecteaza sportivele de sex feminin.

3. Reduce epuizarea anaeroba

Un studiu din 2018 sugereaza ca consumul de cofeina inainte de a va antrena va poate impiedica sa ajungeti la epuizare mai mult in timpul activitatii anaerobe (ganditi-va la HIIT , sariti in genunchi sau sprinten).

In studiu, cercetatorii au descoperit imbunatatiri majore la participantii care au facut un anumit test de ciclism cu cofeina in comparatie cu cei care au avut un placebo.

Asadar, indiferent daca va confruntati cu provocarea sariturilor la box sau cu golurile inot, niste cafea va poate ajuta sa durati putin mai mult.

4. Creste puterea aeroba

Probabilitatea dvs. zilnica de alergare , plimbare sau drumetie va iubeste obiceiul de cafea . Potrivit cercetarilor din 2021 , rezistenta aeroba pare sa beneficieze cel mai mult de cofeina. Dar nu functioneaza pentru toata lumea.

In special, mersul pe bicicleta, alergarea, schiul fond si inotul par sa obtina cel mai mare impuls de la un pic de cofeina .

5. Reduce durerile musculare

Muschi durerosi, bucura-te. Un mic studiu din 2013 a constatat ca consumul de cofeina inainte de antrenament poate reduce durerea si rigiditatea musculara .

Bonus: Peeps care au avut cofeina inainte de antrenament au completat, de asemenea, mai multe repetari de bucle bicep per set.

Totusi, inainte de a incepe sa renuntati la Caffe Americanos inainte de CrossFit, retineti ca doar noua barbati au fost observati in acest studiu. Este nevoie de mai multe cercetari inainte de a putea trage concluzii generale.

In timp ce cofeina a aratat unele beneficii pentru stimularea antrenamentului, nu doriti sa exagerati. Suplimentele pre-antrenament tind sa aiba in jur de 91 pana la 387 miligrame (mg) de cofeina pe portie. Ceasca tipica de cafea are aproximativ 100 mg pe portie.

Asta inseamna ca intre cafea si pre-antrenament, continutul de cofeina se poate adauga rapid. FDA spune de 400 mg sau mai putin de cafeina nu este legata de efecte adverse, dar cum vei reactiona depinde de sensibilitatea ta.

Genetica dvs. poate juca un rol in modul in care veti raspunde la consumul de cofeina inainte de a va exercita. Ce ar putea functiona bine pentru unii oameni ar putea sa nu functioneze pentru dvs. si este in regula.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here