Stiai ca talpa piciorului este unul dintre cele mai miraculoase organe ale corpului nostru? Sustine toata greutatea corpului, fara sa se planga. Desi este una dintre cele mai solicitate organe, talpa piciorului are parte de cea mai putina atentie din partea nostra.

Pantofii eleganti dar mult prea stramti, tocurile stileto si statul in picioare, sunt numai cateva din probleme cu care talpile noastre se confrunta zilnic. Pentru ca picioarele sa-ti „zambeasca” din nou, poti efectua zilnic, un sir de exercitii pentru talpa piciorului. Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania, impreuna cu specialistii in reflexoterapie, ne-au oferit un mic ghid al picioarelor fericite.

Exerctiile pe care le vom prezenta in continuare, sunt extrem de simple. Se pot efectua, atat pe parchetul de la birou, cat si afara, pe un teren neregulat, daca ai la indemana un mic spatiu verde.

Ca orice antrenament, si talpile au nevoie de o mica incalzire, in prealabil.

Incepe cu mersul normal, cel  de care esti constienta.

Ritmul trebuie sa fie cat mai regulat, nu trebuie sa faci efort.

Durata exercitiului de incalzire este de 8-10 minute.

Cu siguranta iti mai aduci aminte de exercitiile de rulare a talpii pe care le-ai invatat la orele de educatie fizica.

Pornind de la calcai, pasesti incet, ruland toata talpa pe sol, de la calcai pana la varful degetelor.

Nu te grabi!  Incearca sa-ti simti talpa, in timp ce se ruleaza pe suprafata solului.

Acest exercitiu este extrem de benefic pentru organism.

Rularea talpilor ajuta corpul sa elimine mai usor toxinele si impuritatile.

Nu trebuie sa fii balerina ca sa stii sa mergi pe pernutele degetelor de la picioare.

Pernutele sunt o zona reflexogena extrem de importanta.

Aici sunt „reflectate” gatul si plamanii.

Prin urmare, exercitiul este util pentru eliminarea toxinelor acumulate la nivelul plamanilor si al cailor respiratorii superioare.

Cand executi mersul tarsait, trebuie sa pasesti cu toata suprafata talpii picioarelor.

Este ca si cand ti-ai freca talpile de pamant.

Exercitiul mersului tarsait iti va fi foarte util mai ales daca ai avut probleme cu coloana vertebrala.

Cum durerile de spate sunt boala secolului, nu ar trebui sa eviti tocmai acest exercitiu.

Macar o data in viata ai vazut o defilare militara.

Dupa cum ii spune si numele, mersul soldatului sovietic este inspirat din paradele miliatare.

Prin urmare, paseste in pas de defilare: ridica coapsa la orizontala si intinde varful piciorului.

Acest exercitiu cu nume amuzant ajuta la mobilizarea articulatiilor din zona gleznelor si ofera, in acelasi timp, si un masaj al zonelor limfatice.

Poti executa exercitiul saltul imparatului chinez chiar si cand esti in autobuz si te tii cu mainile de bara.

In prima faza, te ridici pe calcaie. In a doua faza, cobori calcaiele fara a te aseza complet pe sol.

Exercitiul este extrem de placut si, pe langa intarirea sistemului imunitar,  ajuta la tonifierea muschilor vaginului.

Doar chinezii sunt destul de priceputi in arta amorului.

Nu ai timp sa rasfeti picioarele cu niste sedinte de reflexoterapie, mersul pe pietre poate fi un excelent inlocuitor.

Mersul pe pietre, si in general pe suprafete neregulate, poate ajuta la corectarea unor neajunsuri ale talpii piciorului cum ar fi platfusul.

De pe urma acestui exercitiu te vei alege cu o stimulare a tuturor zonelor reflexogene ale piciorului.

Poti gasi pietre frumos slefuite in magazinele de decoratiuni interioare.

Cand in sfarsit ai ajuns acasa si dai drumul la televizor, relaxeaza-te activ.

Incepe sa-ti desparti si sa masezi energic degetele picioarelor.

Varfurile degetelor de la picioare sunt punctele reflexogene care corespund sinusurilor, creierului si ochilor.

Prin urmare, rasfirarea degetelor contribuie semnificativ la eliminarea toxinelor acumulate in aceste zone si mai ofera, ca bonus, stimularea intregii circulatiii sanguine.