In urma cu ceva timp am dat startul unei serii de 10 diete. Prima dieta despre care am vorbit este dieta Abs, care ofera rezultate imediate, se bazeaza pe 12 alimente principale și se concentreaza mai mult pe dezvoltarea unui abdomen fortificat. Am continuat cu dieta Mediteraneana, care ajuta la formarea unui stil de viața sanatos, dar, mai ales la pierderea kilogramelor nedorie.

Despre dieta Raw, putem spune ca este dieta consumului de alimente cat mai puțin gatite sau procesate. Dieta cu prajituri, deși genereaza confuzii prin nume, nu consta in consumul de prajturile delicioase din cofetarii, ci in consumarea unor prajituri special create pentru pierderea in greutate. In continuare am vorbit despre dieta Atkins, o dieta neobișnuita, care se bazeaza pe consumul de grasimi și proteine. Au urmat dietele Jenny Craig (propune consumul unor produse special create de autoarea dietei, Jenny Craig), DASH (o dieta cu beneficii multiple și asupra sanatații), Weight Watcher (care este valabila in doua programe Core și Flex) si Ornish (dieta cu beneficii importante asupra sanatatii, in special asupra bolilor de inima).

Ultima dieta despre care vom vorbi, din seria celor mai eficiente 10 diete, este dieta Volumetrica. Dieta volumetrica apartine nutritionistului Barbara Rolls. Una dintre cartile in care Barbara Rolls vorbeste despre dieta sa se numeste “The Volumetrics Eating Plan”/ “Planul Alimentar al dietei Volumetrice”.

Ce este dieta Volumetrica?

Dieta Volumetrica pleaca de la principiul conform caruia atunci cand suntem pusi sa alegem intre o portie mare de mancare si o portie mica, o vom alege pe cea mare. Tocmai din acest motiv, autoarea dietei, Barbara Rolls propune pastrarea cantitatii portiilor si reducerea consumului de grasimi nesanatoase, calorii. Conform site-ului www.volumetricsdiet.com, “aceasta dieta, contrar celorlalte, nu se focuseaza pe controlarea portiilor, ci pe consumul unor alimente in locul altora (daunatoare)(…). Desi aceasta dieta se pretinde a fi unica respecta, totusi, principiile de baza ale dietelor. Cu alte cuvinte, trebuie sa tineti cont, intr-o oarecare masura, de controlarea portiilor, trebuie sa gatiti mancarea intr-un mod sanatos, trebuie sa inlocuiti mancarea nesanatoasa cu cea sanatoasa si trebuie sa practicati exercitii fizice”.

In ce consta dieta Volumetrica?

Mesele din cadrul acestei diete trebuie sa aiba un continut bogat de apa si fibre. Sunt permise proteinele slabe, pe cand consumul de zahar trebuie redus (nu eliminat) in cadrul acestei diete. Uleiul trebuie evitat in prepararea meselor. Printre alimentele bogate in apa se numara: rosiile, salata verde, pepenele verde, merele, varza s.a.. Carbohidratii, necesari organismului pentru o buna functionare, trebuie procurati din alimente precum: cereale integrale, legume si fructe. Proteinele sunt si ele importante in urmarea acestei diete, deoarece asigura senzatia de satietate. Printre alimentele cu un continut mare de proteine se numara: carnea slaba, carnea de peste cu un continut de grasime scazut, fasole s.a.

In cadrul dietei volumetrice nu exista alimente interzise. Controlarea portiilor intervine in cazul consumului de dulciuri, ulei, unt s.a. (www.volumetricsdiet.com). In cartile sale, Barbara Rolls ofera un suport de retete utile in urmarea acestei diete.

Cum functioneaza dieta Volumetrica?

Autoarea dietei Volumetrice imparte alimentele, conform www.i-medic.ro, in alimente cu densitatea energiei mare si mica. Densitatea energiei este reprezentata de numarul de calorii pe care il contine un aliment. Astfel, numarul de calorii recomandat variaza intre 1.600 si 2.000. Prin respectarea acestei limite de calorii, pierderea in greutate se va produce, insa treptat. Efectele acestei diete nu sunt imediate, radicale. Se recomanda calcularea densitatii energiei pentru a nu depasi numarul de calorii permise si consumarea, in special, a alimentelor cu densitatea energiei mica (alimente fara amidon, fara grasimi s.a.), potrivit www.i-medic.ro. Exercitiile fizice trebuie practicate zilnic in cadrul dietei Volumetrice.

Beneficii

Intrucat dieta promoveaza consumul redus de calorii si grasimi, colesterolul poate fi mentinut intre valorile normale. De asemenea, conform www.diet.com, alimentele bogate in fibre pot preveni diabetul de tip 2.

Precautii

Dieta se bazeaza pe un consum ridicat de fibre. Insa, alimentele bogate in fibre ar trebui incluse treptat in alimentatie pentru a nu provoca reactii precum: balonare, disconfort gastric, crampe s.a. O alimentatie bogata in fibre trebuie sustinuta prin consumul mare de apa.

Trebuie sa consultati medicul spcialist inainte de urmarea unei diete pentru a putea respecta necesitatile organismului dumneavoastra.